Faturalar

Bana göre alışveriş yasağının en önemli parçalarından biri de zorunlu alımlar listesindekiler. Ne mi demek istiyoum? Hemen kendimden bir örnekle açıklayayım: hepimizin yaşaması için ödemesi gereken temel faturalar (elektrik, su, doğalgaz) var. Bunu kabul ediyorumdum ama kabullenemediğim bir şey vardı ki o da faturaların üzerinde yazan ödemem gereken tutardı. Ne yapıyor olabilirdim de böyle bir faturayı almaya hak kazanmış olabilirdim? Ödem gereken tutar başkalarının normali, azı olabilirdi; ama benim için hayli fazlaydı. Ödeyemeyeceğimden değil sadece  dikkatsiz kullanımlarımızın faturaları şişirdiğini düşündüğüm için fazlaydı. Bu noktada devreye  tasarruf yapmak girdi.

Yaptığım ufak tefek değişiklikler aslında tasarruf için değil, olması gerektiği için yapılmalıydı. Bu yüzden bir kaç aylık yaptığım tasarrufun hayat tarzıma dönüşmesini istiyordum. Bunun için, kombiyi her gün bir kademe kıstım. Evet evde bir yaşında çocuk var ama sıcak pek iyi bir şey değil. Bunu bilmeme rağmen 50-55 ayarında kombiyi çalıştırıyordum (en düşük ayar 31- en yüksek ayar 70) ev ortalama 30 derece oluyordu,biz de evde kısa kollu ve şortla dolaşıyorduk. Bir de kızım  uyurken üzerini örttürmediği için ( ne zaman örtsem sinirden ağlayıp uyanıyor bende örtmüyorum artık) üşür endişesiyle yattığımız odaya elektrikli fan kurmuştum. Harıl harıl son ayarda çalışıyordu. Tabi şişmiş gelen doğalgaz faturasının yanında şişmiş bir elektrik faturası görmek de kaçınılmaz oldu. Yaptığım en büyük değişiklikler bunlar olduğu için bunlardan bahsetmek istedim.

Peki önlemimi nasıl aldım? Dediğim gibi kombinin ayarını her gün biraz daha düşük bir ayara ayarladım. Üzerimize uzun kollu giymeye başladık. Şimdi havalar da fena sayılmaz kombim en düşüş ayarda yani 31 de çalışıyor. Dün eşim “biraz soğuk değil mi kombiyi artırayım mı?” dedi. Hayır, dedim. Çünkü üzerinde kısa kollu vardı, benimde üzerimde kısa kollu vardı. Ev sıcaklığı 24 gösteriyordu. Üşüdüysek pekala uzun kollu giyinebilir, yetmediyse hırka giyebilirdik. Mesela benim evde giymeyi sevdiğim uzun bir termal taytım var. Altına çorap ( termal) ve pandufları da giydim mi tamamdır. Kızım bir dakika yerinde durmadığı için, laf olsun diye demiyorum sahiden durmuyor (ama çocuk dediğin böyle olur diye düşünüyorum),  evin yeni sıcaklığında bile terleyip su içinde kalıyor. Yani zaten üşümüyor. Lohusalık dönemi bittikten sonra, evdeki en çok üşüyen ünvanımı geri kazandım (buz eller ve ayaklar geri döndü). Bu yüzden ben üşümüyorsam kimse üşümüyordur diye düşünüyorum.

Fanı kızım uyurken hala çalıştırıyorum; ama en düşük ayarda ve sensörlü modda. Belirli bir sıcaklığa ulaştığında otomatik olarak duruyor, sıcaklık azaldığında tekrar çalışmaya başlıyor. Bu mekanizma neredeyse tüm fanlarda var; ama ben biraz geç keşfettim. Bazen de komple kapatıyorum fanı; ama bu aralar hava pek bir soğuk oluyor geceleri o yüzden fan daha uzun süreli çalışıyor. Elektrik faturamı etkileyen bir diğer faktör de çamaşır kurutma makinesi olabilir; ama kurutucuyu aldığıma memnunum. Uzun süredir çamaşırlarım nem kokmuyor. Kokuya aşırı hassasiyetim olduğu için kurutucu vazgeçilmezim.

Bir diğer tasarruf yaptığjm alan ise su faturam içindi. Banyo yaparken, dişimi fırçalarken falan suyu zaten tasarruflu kullanıyorum. Beyaz eşyaşarım zaten A+ sınıfında. Yani çamaşır ve bulaşık makinem de çok su tüketmiyor. Ben en çok suyu, bulaşıklarımı durularken harcıyordum. Artık bir bulaşık leğenini skcak suyla doldurup içine bulaşık deterjanı sıkıyorum ( tabi deterjandan da tasarruf ediyorum, bir taşla iki kuş) ve burda iyice durulayıp makineye öyle yerleştiriyorum. Bu yaptığım şey su  faturamı yarı yarıya düşürmemi sağladı. Uzun zaman sonra ilk defa 28 ₺ geldi su faturam. ( Elektrik 213, doğalgaz ise 153 geldi. Elektrik için bir kaç bir şey daha yapacağım (led ampuller ile evdeki ampulleri değiştirmek gibi).

Alışveriş yasağında 5. günüm hala harika gidiyor. Hiç bir şeyin eksikliğini hissetmedim. Bugün markete gideceğim bakalım nasıl olacak :).

Sevgiler 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Adım Adım Kapsül Gardrop Oluşturma

Mutfakta Neler Oluyor? -Çeyiz Serisi 1

Tüm Liste - Çeyiz Serisi 5