Tüm Liste - Çeyiz Serisi 5

Herkese merhaba,
"Çeyiz Serisi" yazı dizisinin son yazısını paylaşıyorum. Bugün sizlerle, daha önce yazmayı unuttuğum şeylerin ya da esktra bir başlık altında yazmaya gerek duymadığım (banyo gibi) odalarında çeyiz alışverişinizde olduğunu düşünerek bir liste paylaşacağım. Elbette bu liste, benim ihtiyaçlarıma ve evimde kullanım bulan eşyalara göre hazırlandı. Bu yüzden, içlerinden size gereksiz gelenler olabileceği gibi sizin cok ihtiyaç duyduğunuz şeylere de olmayabilir. Bu listeyi sizlere fikir vermesi adına, üzerine eklemeler çıkartmalar yaparak, kendi listenizi oluştururken işinizi kolaylaştırması adına yayınlıyorum. Umarım sizler için faydalı olabilirim.

MUTFAK

  • Çelik tencere seti 
  • Döküm tencere
  • Döküm sahan/tava
  • 6 kişilik yemek takımı(dilerseniz 12 kişilik)
  • Çatal bıçak takımı (tabak sayınıza göre)
  • 1 adet orta boy çaydanlık
  • Rende
  • Sebze soyacağı
  • 1 adet Cezve
  • Kapaklı kahvaltı kapları
  • 12'li Çay bardağı ve tabağı
  • 6 adet kupa
  • 6 adet su bardağı (dilerseniz 12 tane)
  • Türk kahvesi takımı ( genelde hediye olarak gelir ama zevkinize göre olsun isterseniz alın bir set )
  • Tost makinesi
  • Çay süzgeci
  • Şekerlik (ben küçük boy saklama kabına yaptım şeker kullanmadığımız için)
  • Çerezlik
  • Blender set (çorbalarda, keklerde en iyi dostum)
  • Baharatlık
  • Tuzluk
  • Bakliyat saklama kapları
  • Saklama kapları
  • Hamur yoğurma kabı (tupperware kullanıyorum mayalarken de iyi oluyor)
  • Yoğurt mayalama kabı (ev yoğurdumu değişmem)
  • 3 tane bambu kaşık (zamanla kullandığınızda tahta kaşık gibi kararmıyor bu yuzden bambuyu severim)
  • Servis kaşığı
  • Maşa
  • Mutfak makası
  • 2 tane keskin bıçak
  • Bambu kesme tahtası
  • Süzgeç
  • Havan
  • 4 adet kurulama bezi
  • 7 adet mutfak havlusu 
  • 1 tane masa örtüsü
  • Kek kalıbı/ muffin kalıbı
  • Salata/ meze tabakları
  • Servis tepsisi
  • Oklava ve sofra( benim gibi hamur açmaya meraklıysanız yoksa olmasa da olur)
  • Fırın eldiveni
  • Mutfak önlüğü (kullanıyorsanız)
  • Nihale
  • Temizlik bezi
  • Bulaşık süngeri
  • Çöp kutusu
  • Çöp poşeti
  • Mutfak avizesi
  • Mutfak perdesi
ELEKTRONİK
  • Buzdolabı
  • Bulaşık makinesi
  • Ocaklı Fırın
  • TV 
  • Elektrik süpürgesi
  • Ütü
  • Çamaşır makinesi
  • İnternet için kablosuz modem
YATAK ODASI
  • Tül perde güneşlik
  • Avize
  • Yatak
  • Yatak bazası
  • 2 adet komodin
  • Gardrop
  • Giysi askıları
  • 2 kişilik nevresim takımı (2 adet) (hediye olarak gelen nevresim takımlarını misafire kullanırsınız)
  • 2 kişilik battaniye 
  • 2 kişilik pike takımı (1 adet)
  • 2 kişilik yorgan ve yastık (kendi kullanacağınızı alın. Misafir için olanları anneler genelde çeyiz diye koyuyor aman çok koymasınlar da fazladan 1-2 tane yetiyor)
SALON
  • Tül perde güneşlik
  • Avize
  • Halı
  • Koltuk takımı (benim 1 tane L koltuğum var)
  • Yemek masası ve sandalyeleri
  • Zigon sehpa
  • TV ünitesi
BANYO -TUVALET
  • Tuvalet fırçası
  • Sabunluk
  • Kirli çamaşır sepeti
  • 4 adet El havlusu
  • 4 adet banyo havlusu
  • Çöp kutusu
  • Çöp poşeti
  • Çamaşır asma sepeti

EV GEREÇLERİ
  • Ütü masası
  • Çekas (benim yaşadığım şehirde sık yağmur yağıyor evde kurutmam gerekiyor çamaşılarımı çoğunlukla)
  • Mandal
  • Temizlik kovası
  • Temizlik bezleri ve fırçası
  • Her lamba için 1 tane ampul
  • Çakmak
  • Kültablası
  • 4 tane erkek ev terliği
  • 4 tane kadın ev terliği
  • Alet çantası ( illa bir tadilat işi çıkıyor)

Ayrıca, bir ek odaya ihtiyacınız varsa o oda için tül perde güneşlik. Odayı hangi amaçla kullanacaksanız, sadece o amaca hizmet eden eşyalar ( fazlası değil). Bu liste dışında, evimde çalışma masası - sandalyesi ve kitaplığım var.

Benim aklıma gelenler bunlar. Listede eksik gordüğünüz ya da fazlalık olarak gördüğünüz eşyalar varsa, düşüncelerinizi lütfen yorum olarak paylaşın. :)

Sevgiler,
Herkese sade günler!



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Adım Adım Kapsül Gardrop Oluşturma

Mutfakta Neler Oluyor? -Çeyiz Serisi 1