Belçika Keteni

Zero waste  namı diğer çöpsü hayat  serüvenine başladıktan sonra daha doğal yaşama kararı aldım. Haliyle yediğimden içtiğimden sonra elbet vücudumun en büyük organı olan derime temas eden kumaşlara da dikkat etmeliydim. Peki ama bu kumaşlar nelerdi? Piyasada öyle afilli markaların çok moda en moda kıyafetlerine hem bir dünya para verirken hem de bedenime ihanet etmem olası mıydı? Derken etiket okumayı öğrendim. Tahmln ettiğiniz gibi resmen zehire para veriyordum. Üretilen tekstil ürünleri doğallıktan o kadar uzaktı ve o kadar fast fashion’u destekliyordu ki değil üzerime giymek dolabımda dahi tutmak istemiyordum.


 Peki ben ne giyecektim? İşte tam da bu noktada araştırmam başladı. Kumaş türlerini öğrenmeye başladım. Doğal olan kumaşları ve hammaddeleri evine sokma kararı aldım. Bu tekstil malzemeleri:
  • %100 pamuk
  • %100 yün
  • %100 keten 
%100 pamuk ürünleri zaten evinizin bir çok alanında kullanıdığınızı tahmin ediyorum. Bh yüzden çok bir şey demeye gerek duymuyorum ama organik pamuk alırsanız doğaya ve kendinize iyilik yapmış olursunuz. 

%100 yün ürünleri sert ve kaşındırıcı diye biliyorsanız yanılıyorsunuz. Dünyada yıllardır kullanılan son zamanlarda da Türkiye’de de daha yaygın olan superewashed merino ürünler var. Yumuşacık yün kıyafetlerin tadını çıkartmak size kalıyor. Bebek giyiminde de tercih ediliyor. Ben kızıma üç aylıkken superwashed merino iplerden bir hırka örmüştüm. Sıcacık tuttu miniğimi.

Gelelim son seçeneğe %100 keten. Şu asil gösteren ve bir türlü kırışmasına engel olamadığımız ama serinletici, şık ve kaliteli duruşundan dolayı sevdiğimiz keten! Araştırmalarım sonucunda ketenin bir çok türü olduğunu gördüm:

  • Polyester keten karışımlı keten kumaş
  • Pamuk keten karışımlı keten kumaş 
  • %100 keten kumaş
Ketenin anavatanı Belçika olarak biliniyor ve Belçikalılar nesilden nesile keten eköiş biçmiş ve bu değerli kumaşı dokumaya devam etmiş ünlerine ün katmışlar. Hatta öyleki ikinci dünya savaşındam sonra Belçika Keten Birliğini kurmuşlar. Böylece keten severlerin aşık olduğu lüks ketenleri standartlaştırıp yollarına devam etmişler. Peki nedir bu Belçika ketenini böyle değerli kılan?
  1. Esnemez
  2. Güneşte solmaz
  3. Kanserojen maddeler içermez 
  4. Azo boyat maddeler yoktur
  5. Toz çekmez
  6. Tüylenmez
  7. Daima yeni görünür 
  8. Yıkandıkça daha da yumuşar sağlamlaşır
  9. Uzun ömürlüdür
  10. Terletmez, serinleticidir, nem emicidir
  11. Temiz ve şık görünür 
  12. Krallara layıktır (elbet sizede) asil bir görüntü verir
  13. Sağlıklıdır
  14. Doğaldır
Daha ne diyeyim . Muazzamdır ama diğer kumaşlara göre pahalıdır. Yine de görürseniz almakta tereddüt etmeyin derim. Madem artık hızlı modanın kurbanı değiliz ve minimalist yaşam aklımızın bir köşesinde tanda hayatımızda o halde Belçika ketenine bir şans verin derim. Benim bu araki hedefim bu kumaş türünden edinip hayatıma sokmak olacak. 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Adım Adım Kapsül Gardrop Oluşturma

Mutfakta Neler Oluyor? -Çeyiz Serisi 1

Tüm Liste - Çeyiz Serisi 5