Alışveriş Yasağı

Alışveriş yasağı ile ilgili bayadır düşünüyorum; ancak bunu bir yıl sürdürebilir miyim bilmiyorum. Ama nasıl bir şey olduğunu görmek için de denemek istiyorum. Bu yüzden bir ay alışveriş yapmadan (izinli olanlar listesi dışında alımlar yapmadan) yaşamak istiyorum. Eminin almak istediğim şeylerin alternatifini bulacağım ve elimdekilerin neler olduğunu daha net göreceğim. Sahip olduklarıma daha iyi bakıp ihtiyaç duymadıklarımdan arınacağım. Üstelik önümde Cait gibi bunu başarmış örneklerde var. Bana ilham veriyorlar.

Az önce tam da bu içeriği yazdığım sırada bir telefon aldım. Greenpeace den arıyorlardı. Kuruluşa destek olmam için aylık 30 tl değerindeki dergiyi alıp alamayacağımı sordular. Almak istesem de almamam gerektiğini biliyordum. O an anladım ki alışveriş yasağımın ilk caydırıcısıyla karşı karşıyayım.  Ve tabiki almak istemediğimi söyledim. Nedenini sordu karşıdaki hanım. Bende olabildiğimce dürüst bir şekilde alışveriş  yasağı gibi bir deney yaptığımı ve şuan planlarım arasında olmadığı için de dergiyi almayacağımı söyledim. Sıradaki ikna yöntemi geliyordu “Aylık 30 tl sizi çok mu zorlar?”  Ben de bunun beni elbette zorlayamayacağını ama kendimce aldığım kararları sekteye uğratacağını söyledim ve telefonu kapattık. Aslında Greenpeace e destek olmak istiyordum. Yaptıkları işler beni gerçekten etkiliyor ve dünyada bir fark yarattıklarına inancım tam ama şuan için doğru karar o dergiyi almamam yönündeydi. Belki ileriki zamanlada bir katkım olabilir ama şuan için maalesef katkım olmayacak.

Biraz önce de hizmet aldığım operatördeki müşteri hizmetlerinden, kullandığım tarife değişikliğiyle ilgili bir telefon aldım. Kendim için en uygun paketi seçtim ( daha önce kullandığım tarifeye göre, interneti daha az ama genelde sabit bir modem üzerinden internete erişim sağladığım düşünülürse ekstra internete pek de ihtiyacım yok) ve ekstra bir açılma yapmadan telefonu kapatabildim. Bu tarz mailleri ve telefonları ilerleyen zamanlarda da alacağımı biliyorum. Ama hayır demeyi başarabildiğim sürece yolumda daha rahat ilerleyeceğim. Sanırım önemli olan seçimlerimde her zaman, her yönden bana en çok uyacağına inandığım şeyleri seçmek.

Alışveriş yasağına biraz plansız programsız başladım. Tabiri caizse biraz bodoslama atladım. Ama ilerleyen günlerde bakalım beni neler bekliyor hep beraber göreceğiz. Ben bir ay boyunca hep burada olacağım. Yorumlarınızı benimle bu gönderinin altından ya da instagramdan paylaşabilirsiniz. Sevgiyle kalın.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Adım Adım Kapsül Gardrop Oluşturma

Mutfakta Neler Oluyor? -Çeyiz Serisi 1

Tüm Liste - Çeyiz Serisi 5