Alışveriş Yasağı Listelerim

Alışveriş yasağının bendeki anlamı hiç para harcamamak değil, minumum seviyede harcayıp optimum faydayı görmektir. Bunun için alıştığım hayat tarzımdan çok uzaklaşmadan( beni çok zorlarsa vazgeçmekten korktum), yaşamak için sadece gerçekten neye ihtiyacım olduğuna karar vermem gerekiyordu. Mesela tuvalet kağıdına, temizlik ürünlerine, belirli kozmetik ürünlere, okumayı gerçekten sevdiğim için kitaplara ve tabiki gıdaya ihtiyacım vardı. Ancak benim kötü bir alışkanlığım vardır: bitmeden stoklayayım da aman ne olur ne olmaz bakarsın bir şey olur! Ne olabilir acaba?

Bir çok yeni kozmetik ürünü çıkıyordu ve ben hepsinin vaatlerine kapılıp hepsini denemek istiyordum, derken elimde son kullanma tarihi geçmiş kometik ürünleri stoğum oluştu. Ya da bir markete gidiyordum (alışveriş listesi yapmadığımda genelde başıma gelen şeyden bahsedeceğim) neye ihtiyaç duyabilirim diye reyonları gezerken “aa pek de ucuzmuş canım! 5-10 tl den ne çıkar?” diye şuursuzca sepete ürün eklerken kasada 600 tl hesapla kucaklaşıyorum. Hadi onu da görmezden gelebiliyorum ama eve gelip de aldıklarımı yerlerine yerleştirmeye çalışırken bir de ne göreyim yok diye almışım ama yedeğinin yedeği bile var. Burada verdiğim sadece bir kaç örnek bunun gibi yaşadığım pek çok tecrübem var. Benim gerçekten neye ihtiyacım var bunu belirlemem ve stok yapmaktan kaçınmam gerekiyordu. İşte almaya iznim olan ürünlerde bu çerçevenin etrafında dönüyor aslında.

Para Harcama İzni Olan Ürünler Listem:

  • Gıda, temizlik, kozmetik ( sadece tamamen bittiğinde alınacak. Evde farklı bir alternatif yoksa alınacak tabiki)
  • Kitap (kütüphanedeki okunmamış tüm kitaplar okunduktan sonra yani yine elimde okuyacak kitap kalmadığında alınacak. Kitapları ödünç almayı sevmiyorum kitaplar benim için kutsal kategorisinde kalmaya devam ediyor)
  • Hediyeler ( özel günlerde başkaları için alınmış ve onların gerçekten ihtiyacı olan şeyler. Bunlar bir deneyim olabilir, kurs olabilir, tiyatro bileti ... vs)
  • Evde bir yaşında bir bebek olunca tabi onun da ihtiyaçları oluyor: giyim ve bebek bakım ürünleri ( oyuncak ve kitaplar listede değil çünkü küçük hanımın yeterince oyuncak ve kitabı var şimdilik)
  • Onaylı ürünler listesi

Onaylı Ürünler Listem: Şuan için evde ne var ne yok bir liste yapmadım. Ama delik deşik bir tişörtün yerine başka bir şey giyemiyorsam eskiyi atmak ve yeni bir tişört almak onaylı oluyor. 

Bu arada Gıda ürünlerini alırken de elimden geldiğince sağlıklı şeylerle beslemek ve beslenmek istediğim için abur cubur izinsiz listesinde.

Para Harcama İzni Olmayan Ürünler Listem:
  • Dışarıda yemek yemek, kahve/ çay içmek, eve yemek söylemek
  • Dergiler
  • Ev eşyaları
  • Elektronik eşyalar 
      Yani bu liste gündelik yaşamımı devam ettirirken olmazsa yaşamamı sekteye uğratmayacak şeyler diyebilirim. Sırf zevk için bir şeyleri satın almayacağım. Evime, hayatıma giren her bir şey en az gerçekten geçerli bir amaca hizmet etmeli ve yerine başka bir şeyi koyamamalıyım ki alayım. Eğer böyle bir şey değilse, muhtemelen izni olmayan listesinde demektir. 

Yorumlar

  1. Çok iyi����Ben de Ocak ayından Temmuz’a kadar kendime hiçbir şey almamaya söz verdim.Çorap,iç çamaşırı ve kişisel bakımı hariç tutarak.Ve sadece iki ince çorap ve dudak balmı ihtiyacım oldu şimdiye kadar.Mağazalardan gelen kampanya mesaj Ve maillerini okumadan siliyorum.İyi gidiyoruz bakalım şimdilik����

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında uzun bir yorum yazmıştım ama şuan görüyorumki yayınlanmamış. 😢 Bu yolda yalnız olmadığımı bilmek ve sizindr desteğinizi hissetmek harika 😍 teşekkürler 🙏🏻

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Adım Adım Kapsül Gardrop Oluşturma

Mutfakta Neler Oluyor? -Çeyiz Serisi 1

Tüm Liste - Çeyiz Serisi 5