Abonelikten Ayrıl

Belki şaşıracaksınız belki de normal karşılayacaksınız ama her gün elektronik posta adreslerimden toplamda iki yüze yakın maili okumadan siliyorumdum ve bu hesaplar, maillerini alışveriş yapmam, yeni bir şeyler satın almam için bana gönderiyorlardı. Ne kadar çok alışveriş sitesine üye olduğuma şuan şaşırıyorum. Aklımdan gerçekten ne geçiyordu bilmiyorum. Gerçi o mağazanın kartını al bu mağazanın kartını al, yok efendim üyeliğiniz var mı vs derken mail adreslerimizi artık alışverişe teslim etmiş oluyoruz da haberimiz olmuyor. Bunu yaşarken yalnız olmadığıma eminim bu yüzden. Tamam belki size gelen mailler ikiyüzü bulmuyordur ama geliyor neticede!

Bir kaç ay önce önemli bir mail bekliyordum, tabi telefon elimde posta kutumun yanında yeni posta geldiğine dair bir işaret belirmiş. Ben heyecanla posta kutumu açıyorum, bilmem ne ürünündeki indirimi kaçırmamam gerekiyormuş. Bu tarz mailleri o gün o kadar aldım ki çok sinirlendiğimi hatırlıyorum. Ama o an için hiç bir şey yapmadım. Sadece o an almak istemediğim maillerdi o kadar. Bir gün onlara tekrar ihtiyaç duyacağımı ve sevdiğim bir şey indirmdeyken almak haber almak istiyordum. Ama alışverişin hayatıma açtığı kara deliği farketmeye başladıkça bu maillerin bana yardımcı olmadığını içten içe biliyordum. Kaldıki o çok sevdiğim mağazadaki o aşık olduğum çantayı alamayacaktım. Çünkü her zaman bütçemin üstünde olacaktı. Bir de aklımda delice sorular vardı: bu çanta benim tarzıma uyuyor muydu? Yoksa sadece bir tarzı olduğu için ya da görünmek istediğim insana dönüşmem için mi aramızda bir etkileşim olmuştu? Bunun cevabı çok da önemli değildi çünkü o çantaya vereceğim bir param yoktu. Derken bu tarz mailler beni rahatsız etmeye başlamıştı. Bu mailleri daha fazla almak istemiyordum.

Aldığım kararı anında uygulamaya başladım. Başlangıçtan bu yana iki gün oldu ve ben bu iki gündür e posta ma düşen her alışveriş mailini açıyorum ve üyelikten çık /abonelikten ayrıl/ unsubscribe linkine tıklıyorum. Kiminde tek adımla bitiyor kiminde bir kaç adımla ama bitiriyorum haber bülteni üyeliğimi. Sonuç: daha fazla bu tarz maillere maruz kalmamak. Gereksiz yere zaman kaybetmemek. İhtiyaç duymadığım şeyleri almaya beni iten, kötü alışkanlıklarıma beni teşvik eden bir arkadaşı (mailleri kastediyorum) terketmek.

Kendimle ilgili değişime nereden başlasam bilmiyorum diyordum ya. Sanırım spontane bir şekilde başladım ve yol alacağım ve bu yolumu sizlerle paylaşmak için sabırsızlanıyorum.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Adım Adım Kapsül Gardrop Oluşturma

Mutfakta Neler Oluyor? -Çeyiz Serisi 1

Tüm Liste - Çeyiz Serisi 5