No poo : Şampuansız Hayat Denemeleri

No poo 

No poo yani şampuansız saç yıkama akımı da denilebilir. Böyle bir şeyin varlığından haberdar olduğumdan beri içimde inanılmaz bir heyecan oldu. Neden denemeyeyim dedim. Sonuçta hem doğayı daha fazla kirletmeyecektim ( şampuan şişesi atıkları ile) hem daha fazla kimyasala maruz kalmayacaktım hem de işin ekonomik boyutunda kazançlı olacaktım ( en son 250 ml şampuana 150 ₺ vermiş biri olarak) hem de kendi yaptığım bir şeyi kullanarak ruhsal bir tatmin yaşayacaktım. İşte tüm bunlardan dolayı şampuansız nasıl saçlarımı yıkayıp aynı zamanda beslerim diye araştırmaya başladım.

Hamilelikle birlikte güzelim saçlarım gitti ve doğumdan sonra kuruluğa bağlı egzama ile savaşır oldum. Artık tam kuruluktan mı ona da emin değilim. Çünkü stres altındayken de egzamam kendini gösterebiliyor. Doktorlar da kesin şundan olmuştur da diyemiyor, yaklaşık bir yıldır egzama ile yaşıyorum. Eh haliyle saçlarımda bu durumdan nasibini almış durumda. Süper kuru saçlarım var. Bu arada o 150 ₺ ye aldığım şampuan, eh yanında 160 ₺ ye aldığım saç bakım kremi falan da işe yaramadı. Keratin bakım mı? Yaptırdım canım, onu da yaptırdım. Yok benim bu saçlar bir canlanmadı gitti. Üstelik saçım için aldığım o yüksek meblağlı ürünler beni ancak bir ay idare etti o da zar zor. Belki de en kalitelisi olsun en iyisi olsun dedim daha çok kimyasala maruz kaldım. Her şey mümkün. Sebebini çözemedim. İşte tam da bu yüzden no poo hayatıma girse nasıl olur diye düşünmeye başladım.

Öncelikle şunu söylemek istiyorum no poo olayını çok araştırmadım ve daha önceden orda burda gördüğüm karbonatın mucizevi etkisinden nasibimi almak istedim. Ve tahmin edebileceğiniz gibi ilk no poo saç bakım ürünümü karbonat ile yaptım. Hemen tarifi veriyorum, sakın denemeyin diye!
•  1/3 su bardağı zeytinyağlı sabun
•  1/3 su bardağı su
•  2 yemek kaşığı karbonat
•  1 yemek kaşığı hindistan cevizi yağı

Denemeyin diye veriyorum dedim doğru okudunuz. Çünkü ben denedim ve sonuçtan hiç memnun kalmadım. Saçım yıkama sonrasında müthiş yağlı kaldı. Oysa yıkamadan önce o kupkuru saçlarımda yağdan eser yoktu. Sanırım hindistan cevizi yağı durulanamadı. Tabii harika bir sonuç elde etmeyi beklemiyordum ilk no poo deneyimimde bu yüzden olabilir belki saçı iyileştirici etkisinden böyle olmuştur dedim. Kuruttum saçlarımı. Cıkk... hiç sevmedim yağlı yağlı. Topladım tepemde saçlarımı, derimin yağı emip beslenmesine izin verdim. Ama bir iki saat sonra saç diplerim, saatlerce saçlarım çekilmiş gibi acımaya başladı. Saçlarıma dokunmak dahi istemedim.  Saç nezlesi diye bir şey duydunuz mu bilmiyorum ama aynı öyle bir semptom gösterdi. Sonra aklım başıma geldi biraz araştırayım bakayım dedim nedir ne değildir? Normal midir bu durum? Maalesef normal bir durum değilmiş.  Ben heyecanla ilk no poo deneyimimi yaşayacağım derken saç diplerindeki derime zarar verecek bir adıma girmişim. Çünkü kullandığınız ürünün ph dengesi saç diplerinizdeki ile uyumlu olmalıymış. PH dediğim şey hani lise de falan gördüğümüz asit baz dengesini anlatan kavram. Saç derimizin doğal ph değeri 4.5- 5.0 aralığındaymış. Yani nötr değil az biraz asidik bir ürün lazımmış. Benim ise hazırladığım karışım oldukça bazik değerdeydi. Karbonatın ph değeri 9.0 sabunun ise 9 ile 11.5 arasında değişen bir ph değeri var. Su dediğin zaten nötr 7.0 ( tabi kullandığın su içme suyu falanda son zamanlarda bazik sular moda evdeki arıtma suyunun ph ı 7 yi geçgindi). Sonuç süper bazik bir saç yıkama ürünü elde etmem. Tabi saçım sevmedi bu durumu ve saç diplerim acı içinde kıvrandı. Saçlarımı dün yıkadım, bugün ise o hissettiğim acı azalmış durumda.

Vaz geçecek miyim? Hayır! Aman yapma falan diyenler var. Güzel uyarılar için teşekkür ederim; ama denemeye devam edeceğim. Yeni karışımlar peşindeyim. Bitkisel yağlarla karışımımı donatma hevesindeyim. İçinde bir dünya kimyasal olan ve içinde ne olduğunu dahi bilmediğim ürünler için paramı sokaklara dökmeme yolundayım. Yok olmaya yüz tutan doğal yaşam için, doğa için bir şeyler yapmak istiyorum. İşte bu yüzden devam edeceğim. Sizinle de deneyimlerimi paylaşacağım. 


Şimdilik herkese sevgiler. 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Adım Adım Kapsül Gardrop Oluşturma

Mutfakta Neler Oluyor? -Çeyiz Serisi 1

Tüm Liste - Çeyiz Serisi 5