2018 Mart Bütçe Yönetimi-1

Herkese merhaba,
Bu ay yaptığ her harcamayı kayıt altına alıyorum. Bu ay için "2018 Mart Bütçe Yönetimi" isimli bir yazı dizi yayınlıyorum. Bu yazı dizisinde ne göreceksiniz?30 gün içinde 3 kişilik ( 2 yetişkin ve 5 aylık bebek) bir ailenin nasıl para harcadığına şahit olacaksınız. Para harcadığım günlerde nelere ne kadar harcadığımı da yazacağım. Hazırsanız başlayalım.

Bebeğime gelen hediyeleri değiştirmek için avm ye gittim. 2 haftadır avm ye gitmiyorum bu arada. Minimalizmi benimsemeden önce haftada en az 3 gün giderdim ve orada etkinlik yaptığımı sanardım. Oysa sadece para harcıyor ihtiyacım olmayan şeyleri alıyordum ve evde istifliyordum. 15 Ocaktan beri radikal bir karar alıp mimimalizmle haşır neşir olunca bu tariften beri kendime hic bir şey almadım. Mutluyum.

Bebeğime 1 elbise tişört ve 1 pijama takımı hediye gelmişti. Ben onları iade edip yerine 1 tane ayakkabı, 2 tane patik ve 9 tane çorap aldım. Hep ayak üzerine çalışmışım ama ayakları hızla büyüyen bebeğimin kış günü ayaklarını üşütmek gibi bir niyetim yok. Çorapları da ne hızla küçülüyor anlayamadım. Pratikleri şimdi giyebilecek ama ayakkabı onu seneye yürümeye başlayınca  severek giyeceğini umuyorum. Bu arada aslnda body ve pantolon almayi tercih ederdim ama girdiğim mağazada maalesef 0-2 yaş arası yeterli ürün yoktu. Olanları da beğenmedim derken mecburen ayak reyonuna gittik. İade ve değişim işlemleri bana 6 TL ye mal oldu.

Avm çıkışında, ev alışverişini yapmak için markete uğradık. Ve evde hazırladığım alışveriş listesini çıkarttım. Elimdeb geldiğince bütçeyi sarsmayan ama dengeli beslenmemi sağlayacak, evdekileri yiyecekleri tüketmemize izin verecek bir liste hazırladım. Ve alışverişimi ona göre yaptım.

Maydanoz ( kullanmadıklarım yıkanıp doğranıp derin dondurucuya atılıyor)
Domates ( aslında yazdan hazırlanmış domates konservelerini ve derin dondurucuya kabuğu soyulmuş doğranmış attığım domatesleri kullanıyorum;ama stoklarım bittiği için yenisini almak durumunda kaldım. Bu yaz daha fazla stok yapacağım. Kışın harika oluyor)
Kuru Soğan
Patates
Köri baharatı
Krema
1 lt ayçiçek yağı
1/2 kg dana kıyma (köfte yapacağım derin dondurucuya koymak için)
1 kg tereyağ ( küp küp doğrayıp bunları da derin dondurucuya atıyorum. Böylece yemek yaparken hem çok kullanmamış oluyorum hemde buzdolabının aşağıda kalan soğutucu bölümünde bozulmasını engelliyorum)

Tüm bu liste 93.60 TL tuttu. Geçenlerde eşimi sac tava alması için markette göndermiştim. Yanlış tava almış (27 TL). Onu da iade ettim ve 66.60 TL ye alışverişimi tamamladım.

1. Gün sonunda 72.60 kuruş harcamış oldum. Bu arada alışverişimi manav reyonundaki sebze ve meyvelerin tazeliği sebebiyle Yunus Marketi tercih ediyorum.

Mart ayının ilk günü böyle geçmiş oldu. İlerleyen gunlerde görüşmek üzere.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Adım Adım Kapsül Gardrop Oluşturma

Mutfakta Neler Oluyor? -Çeyiz Serisi 1

Tüm Liste - Çeyiz Serisi 5