Yatak Odası-Çeyiz Serisi 3

Bir misafir evinize geliyorsa biz Türklerde evi gezdirme diye bir şey vardır. Evin her yanı toparlanır temizlenir. Niye misafire ayıp olmasın! Yatanların günlük hayatta çok kullanılmayan örtüleri örtülür, normalde dağınık olan komodinler falan toparlanır. Şifonyerler, tuvalet aynası, yerleri kaplayan halılar, karışık dolap ve bazalar...

Ah neler yapsak da düzenlesek buraları?

Yatak odasında aslında ihtiyacınız olan tek şey yatak. Ama elbette bunu tamamlayıcı ürünlere ihtiyaç duyuyoruz. Bir çoğumuzun giyinme odası olmadığı için, yatak odası aynı zamanda giyinme odamız oluyor ve çok çabuk dağılabiliyor.

Günlük hayatta ise ( kendi adıma konuşayım) hiç örtmediğimiz yatak örtüleri, yatarken odanın bir köşesine fırlatılan yatağı süsleyen minderler falan bana hep fazlalık geliyor.

Yatak odasını sadelestirme sürecinde ya da çeyiz alışverişleri yaparken tavsiyem yine sadelikten yana olmanız. Gözünüzü gönlünüzü yormayan parçalar seçin. Mobilyalarınız set olmak zorunda değil; ama takım almayacaksanız da bir birinden cok uyumsuz parçalar almayın derim. Takım alacaksanız da ucuz diye, takımdaki her parçayı almak zorunda değilsiniz.

Benim yatak odamda neler var?


  • Bazalı yatak(ki bir daha mekanizması olan bir yatak almayı düşünmüyorum. Çabuk bozuluyor. Bazanın içinde misafir nevresim takımları ve çeyizle gelen tüm ıvır zıvırlar. Evlendiğim günden beri hic işime yaramadı. Güle güle dememe az kaldı. Baza da baska yatak,yorgan, yastıklar var).
  • 2 adet komodin (komodinlerim tek çekmeceli içinde hem çorap hem de iç çamaşırlarımız var.)
  • Bebeğimin beşiği ve bebeğin kirli çamaşır sepeti. (Evlenirken beşik yerine bir dünya makyaj malzememi depolamak için ve tonlarca çorap ve ic çamaşırını sığdırmaya çalıştığım aynalı şifonyerim vardı. Bebeğin olmasıyla beraber odamızdan bu şifonyer çıktı ve 6 tane çekmecesi de bebeğin kıyafet çekmecesi oldu. Hatta ona bile fazla geliyor.)
  • Perde, tül, güneşlik
  • Avize
Yatak odam küçük olduğu için  gardrobum ve aynalı şifonyerim yan odamızda. Orayı hem giyinme odası hem de çalışma odası olarak kullanıyorum. 

Tuvalet aynasına hic ihtiyaç duymadım. Şifonyerim aynalı olduğu için, onu boy aynası olarak kullandım ama makyaj için genelde banyo daha iyi oluyor. Çünkü makyaj malzemeleri es kaza dökülünce banyonun temizlenmesi daha pratik oluyor. Bu arada evimdeki tek boy aynası da şifonyer de bulunmuş oluyor.

Yerlerde halımda yok. Evimde 2 tane halı var biri giyinme odasında öteki salonda zaten. Halısız ev ısınmaz deyip de evime her gelen bana halı almaya, koridorlarıma hala yolluk almaya çalışıyor. Burdan belirteyim şükür ev ısınıyor. Bebek hasta olmuyor. Ve arkadaşlar ben halı sevmiyorum. Ne kadar az esya o kadar yaşayacak alan demek!

Bir sonraki yazıda görüşmek üzere. 

Herkese sade günler!

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Adım Adım Kapsül Gardrop Oluşturma

Mutfakta Neler Oluyor? -Çeyiz Serisi 1

Tüm Liste - Çeyiz Serisi 5