Ek Odalar - Çeyiz Serisi 4

Aslına bakarsanız Çeyiz Serisi'nin ilk üçünde yeni evlenecek insanlar için gerekli olan her şey var. Ama genelde ilerde çoluk çocuk olacak, gelen giden olacak, taşınmakla uğraşmayalım diye 3+1 eve çıkılır. Bende aynı şeyi yaptım ne yalan söyleyeyim. Kiraladığımız evin odaları hayli küçük, bu yüzden bir odayı hem calışma odası yaptım hem de giyinme odası. Bir yanına kitaplarımı ve çalışma masamı koydum,  diger yanına da gardrobumu ve şifonyerimi. Ortaya bir halı, perde tül güneşlik tamamdır.

Evlendiğimizde 3. Oda için hiç bir planımız yoktu. Sonradan kayinvalidem kullanmadıkları  yavrulu yatağı isteyip istemediğimi sordu. Olur dedim. Gelen giden olacak, madem orası da misafir odası olsun dedim. Gel zaman git zaman o oda hem çamaşır kurutma odası, hem fazlalıkları koyduğum bir oda hem yılda bir iki kez gaza gelip de kullandığımız yürüyüş bandının odası ve elbette asıl amacı olan misafir odası şeklinde kullanılıyor. Bebeğime ise henüz bir oda yapmadım. O bizimle aynı odayı paylaşacak bir süre daha.

Size önerim ev tutarken, en fazla 2+1 bir ev tutmanız yönünde. Az eşya çok zaman! Bir de yatak odanızın biraz büyük olmasına özen gösterin. Yatak odasının büyüklüğü benim öncelik listemde değildi; ama çok önemliymiş. En azından giyinme odanız olmayacaksa gardrobunuzu , yatağınızı komodinlerinizi rahatça sığdırabileceğiniz bir ev tutmaya gayret edin.

Uzun lafın kısası, eğer yeni evlenecekseniz 1+1 yeterli oluyor. Aileniz sehir dışında mi yaşıyor? Ne kadar sıklıkla gelecekler evinize? Yılda kaç gün için bir odaya daha ihtiyacınız var? Hem ekstra oda demek, ekstra perde-tül-güneşlik üçlüsü ve ekstra eşya demek. Eşittir ekstra masraf demek. Zaten evlilik hazırlıklarında her şey para, bir de yılda 2-3 kez kullanacağınız bir odaya para harcamaya gerek yok. Şunu da söylemeden geçmeyeyim: Ne kadar çok odanız olursa evi o kadar çok dolduruyorsunuz. Minimalist düşünceden o kadar uzaklaşıyorsunuz. Temizlik yapmak ve evi düzenli tutmak daha fazla zaman alıyor.

Herkese sade günler!

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Adım Adım Kapsül Gardrop Oluşturma

Mutfakta Neler Oluyor? -Çeyiz Serisi 1

Tüm Liste - Çeyiz Serisi 5