Çantamda Minimalist Etkiler

Beni cezbeden minimalist hayat tarzına nerden nasıl başlasam diye düşünürken, neden her gün kullandığım bir eşyadan başlamayayım dedim. Evet çantamdan pek ala işe başlayabilirdim.

Sizin çantalarınızda neler var bilmiyorum ama bemim çantam baya karışıktı. Eskiden beri beni tanıyanlara hep konuşma malzemesi olmuştur " İçinde bir ben yokum." diye. Aradığımı bulmak için bütün çantayı boşaltırım. Bir de ağırdı ki hiç sormayın! Abartmıyorum dışarı çıktığım günlerin gecelerinde boyun ve omuz ağrısından uyuyamıyordum.

Dışarıya çıktığımda, tabiri caizse eşek ölüsü gibi olan, içinde sadece olmazsa olmazlarım olan(!) çantamı taşımaya çalışırken aslında hep özenirdim kuş gibi hafif çantalar ile dolaşanlara. Ya erkekler, onların neden bir çoğu çanta kullanmıyordu?  Evin dışında, ellerini kolları sallayarak bir yere tutunmadan yürümek nasıl bir hisdi acaba? Temel gereksinimlerini ( gerçekten gereksinimse!) yanlarında taşımadan nasıl oluyor da evden dışarıya adım atabiliyorlardı? Sanırım tüm bunların cevabı minimalizm de saklı.


Eh o zaman başlayalım mı sadeleştirme işlemine?


Öncelikle herkesin yaşam tarzına göre çantasında olması gerekenler değişkenlik gösteriyor. Üç aylık minik bir prensesin annesi olduğum için, çantamda onun eşyaları da oluyor. Aslında, onun için bir bebek çantası almıştım o doğmadan, ama seyahate çıktığımız zamanlar dışında o çantayı kullanmıyorum. Günlük yaşantımdaysa, en az eşya ile dışarı çıkmaya çalışıyorum.

Lafı daha çok uzatmadan, çantamda neler var birlikte göz atalım istiyorum.

Bebegim için çantamda bulunanlar


  1. 3 adet bebek bezi ( her 2-3 saatte bir bez değiştirmem gerektigi için bu miktar genelde yeterli oluyor.)
  2. 1 adet bebek bakım örtüsü ( alt değiştirme örtüsü olarak da biliniyor. Hani su kullan at olanlardan. Gayet ince oluyor çok yer kaplamıyor.)
  3. 1 adet bebekler için üretilmiş ıslak mendillerin küçük boyunu da çantama koyuyorum. 
  4. 1 adet çıt çıtlı body
  5. 1 çift çorap 
  6. 1 adet tulum şeklinde pijama. (Tek parça olması hem çantada kolay bulunmasını hem de az yer işgal etmesi bakımından onemli oluyor.)
  7. Çıngırak


Kendim için çantamda bulunanlar

  1. Cüzdan
  2. Ruj
  3. Küçük boy el kremi ( bebeğe dokunduğum için sık sık el yıkıyoruz, bir de kıştayız malum çatlıyor eller)
  4. Küçük boy kağıt mendil
  5. Anahtarlık
  6. Cep telefonu

İşte hepsi bu kadar! Tüm bu eşyalar için küçük bir kol çantası bile yetiyor. Dışarı çıktığımda çevremdekilerin bana şaşkınca bakıp "Bebeğin çantası yok mu?" sorusuna alıştım bile.

Sizde çantanızı sadeleştirmek istiyorsanız ama nereden başlayacağınızı bilmiyorsanız küçük bir önerim var: bir hafta boyunca kendinize zaman tanıyın. Bu bir hafta boyunca çantanızda olan nesnelerin hangisini kullandınız, hangisini kullanmadınız, hangisini az kullandınız not alın. Sonra çantanızı tamamen boşaltın ve elinizdeki listeye göre tekrar doldurun. Gerçekten ihtiyacınız olmayan bir şeyi lütfen çantanıza geri koymayın. Birilerine lazım olur diye çantanızda ilaç gibi ufak ama gereksiz şeyler taşımayın. Eğer sizin günlük kullandığınız ilaçlar varsa, onları küçük parçalar halinde kesip cüzdanınıza koyun. Dışarıda kolay temin edebileceğiniz şeyleri çantanıza almayın. Sadece ve sadece gerektiği kadar eşya taşıyın.

Herkese sade günler !

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Adım Adım Kapsül Gardrop Oluşturma

Mutfakta Neler Oluyor? -Çeyiz Serisi 1

Tüm Liste - Çeyiz Serisi 5